Trött efter Liseberg

Liseberg med emma var jättekul, allt flöt på och vi åkte allt vi hann.
Lisebergsbussen åkte från Lkpg vid 8, sen åkte vi 4 timmar till Göteborg men stannade också en halvtimme på en rastplats. Var i princip hela dan i Liseberg, från 12-21. Sen 4 timmar tillbaka till Lkpg och var hemma vid 1 på natten.

Vi åkte Balder, Kanonen, Lisebergsbanan, Höjdskräcken, Jukebox, Radiobilarna, Slänggungorna, Spinrock, Uppswinget och var på Spökhotellet. Det vi missade (beroende på lång kö eller brist på tid) som vi ville åka var Flumeride, Hanghai, Uppskjutet och Virvelvinden. 

Vi åt på burger king (dock var det slut på veggburgare) så jag åt pommes. Sen åt vi godis och sockervadd (ett måste) och innan vi skulle åka åt vi jättegoda våfflor. Och jag hann spela bort 10 kr på ett chokladhjul ;p


Vad tyckte jag om Liseberg då?
Balder och kanonen var riktigt kul som vanligt, dock var det 1 timmes kö på balder & 40 min på kanonen. Lisebergsbanan var inte så läskig och inte heller spökhotellet. Slänggungorna blev jag mest bara yr av. Jukebox och radiobilarna var ganska kul. Sen var det första gången jag åkte Spinrock, Uppswinget och Höjdskräcken och alla 3 var riktigt roliga! Dock är det ganska dyrt på Liseberg och en dag med bussresa + åkband + mat + skåp osv = ca. 1000 kr.

Idag är jag trött, får se om jag bloggar sen ikväll  :*




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0